photo of kids smiling

Krachtige klas

Coaching op school, geschikt voor kleine groepjes van max. 10 leerlingen

Frustratie in de klas

Niet alle kinderen kunnen even goed meekomen in de klas. Sommige kinderen raken daardoor gefrustreerd, anderen trekken zich terug.

Het is voor een leerkracht niet altijd gemakkelijk om een kind te begrijpen. Soms is hier simpelweg niet genoeg tijd voor. Kinderen die zich niet goed voelen en niet weten wat ze nodig hebben om zich beter te voelen, uiten hun gevoel in bepaald gedrag. Onzekere kinderen kunnen bijvoorbeeld wild om zich heen gaan slaan en daarmee ook hun omgeving schade berokkenen (denk aan pesterijen).

Met behulp van Miforta City ontdekken kinderen welke emoties zij ervaren en waarom. Ze ontdekken hun talenten, waardoor het zelfvertrouwen groeit. Ze ontdekken ook dat alle kinderen hun eigen pakket aan kwaliteiten en talenten hebben. Ze leren hoe ze elkaar kunnen helpen en van elkaar kunnen leren.

Het resultaat? Gemotiveerde, sociale en gezellige leerlingen die grip ervaren op hun eigen leer- en ontwikkelproces.

Herkenbaar? 

Kinderen wijzen over en weer naar elkaar: “Ja maar, hij / zij deed dit / dat!”

Er wordt in de klas gepest.

Leerlingen voelen zich onzeker en gedragen zich gefrustreerd.

Er is weinig intrinsieke motivatie.

Er hangt een gespannen sfeer in de klas.

Als ervaren en gecertificeerde kindercoach kom ik op school om samen met de leerlingen het spel Miforta City te spelen. De inhoud van het spel is afgestemd op de hulpvraag, waardoor kinderen spelenderwijs ontdekken wat zij nodig hebben om zich weer lekker te voelen in de klas.

Laat je leerlingen kennismaken met…

1). Rust in de klas! Kinderen ontdekken wanneer en waarom bepaalde emoties worden ervaren en wat ieder voor zich nodig heeft om zich beter te voelen. Kinderen leren naar elkaar te luisteren, elkaar te begrijpen en elkaar vervolgens te helpen.

2). Meer zelfvertrouwen! Kinderen ontdekken hun talent en vergroten hun zelfvertrouwen. Ze leren dat iedereen verschillende talenten heeft en daarom uniek is. Ze ontdekken hun eigen innerlijke kracht en dat kinderen elkaar kunnen helpen en van elkaar kunnen leren.

3). Meer intrinsieke motivatie! Kinderen ontdekken waar ze goed in zijn en blij van worden. Ze leren hun eigen krachtige (toekomst)keuzes te maken en hun eigen pad te bewandelen, waardoor ze intrinsieke motivatie ontwikkelen en grip krijgen op hun eigen leer- en ontwikkelproces.

Van intake tot evaluatie

1. Benieuwd wat Miforta City voor jouw klas kan betekenen? Neem contact op via het contactformulier, dan plannen we een (gratis en vrijblijvende) telefonische kennismaking.

2. Gun je jouw klas de kracht van Miforta City? Super! Ik kom eerst een ochtend of middag langs om de klas te observeren. Samen bepalen we aan de hand daarvan de uiteindelijke leerdoelen van de leerlingen.

3. Vervolgens kom ik drie keer 1,5 uur (1,5 uur per groepje) bij jullie op school, om met de leerlingen Miforta City te spelen. Het spel kan gespeeld worden met minimaal 1 en maximaal 10 leerlingen. Er kunnen verschillende groepjes gevormd worden in de klas. Na afloop is er een mogelijkheid om klassikaal na te bespreken.

  • De eerste sessie ontdekken leerlingen waar de bewoners van Miforta City mee worstelen. Ze ontdekken welke emoties de bewoners ervaren (vergelijkbaar met eigen emoties / gedachtes) en wat ze nodig hebben om zich weer beter te voelen.
  • De tweede sessie ontdekken kinderen samen de talenten van de bewoners. Het spel zit zo in elkaar, dat kinderen zich bewust worden van hun eigen talenten. Kinderen ontdekken wat de bewoners nodig hebben om hun talenten te ontplooien (en dus wat zij zelf nodig hebben). Het zelfvertrouwen groeit en kinderen ontwikkelen een intrinsieke motivatie om te leren en te ontwikkelen.
  • De derde en laatste sessie gaan we benutten om de talenten van de bewoners in te zetten om de stad weer op te bouwen. Welke talenten hebben de bewoners? Wie kunnen elkaar helpen? Welk talent past bij welk beroep? Kinderen ontdekken de mogelijkheden voor de toekomst en leren dat zij hun eigen pad kunnen en mogen kiezen, los van de eisen en verwachtingen van de buitenwereld.

4. Na de derde keer stuur ik een uitgebreid evaluatie rapport en ontvangen alle kinderen een werkboekje om zelfstandig (of samen met de klas) in verder te werken.

Dit gehele traject kost eenmalig €650*.

* Gebaseerd op één groepje. Per extra groepje is er een toeslag van €100.

Het resultaat?

Een gezellige sfeer in de klas, met krachtige en zelfverzekerde leerlingen!

Kinderen die zich goed voelen…

  • … hebben energie
  • … voelen zich gelukkig
  • … zijn sociaal
  • … zijn gemotiveerd
  • … zijn flexibel en veerkrachtig